כל מעצב בוודאי חושב לעצמו כיצד הוא יוכל לעצב ללקוח הבא את הלוגו הכי מדהים שהוא עיצב אי פעם? כזה שלא יפסיקו לדבר עליו?

אז כמו כל דבר, התשובה היא כמובן עבודה קשה, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה וכד', אלא שלפעמים כדי להגיע לפריצת הדרך ביצירת הלוגו המדהים הבא אנחנו יכולים לשנות את צורת החשיבה והפעולה שעשינו עד כה בעבודות קודמות ולסגל לעצמנו תבנית פעולה חדשה שתסייע לנו בכך.

שלב המחקר המתבצע בצורה עקבית ושיטתית כפי שיפורט בשורות הבאות יוכל להבטיח לכם יצירות מדהימות ומקוריות. הבעיה היחידה העומדת כמכשול היא העובדה שאין קיצורי דרך....

שלב אחד לפני יצירת הלוגו בתוכנות הגרפיקה הוא שלב המחקר המאופיין בשני תהליכים עיקריים. הראשון: העמקת הידע של המעצב אודות תחום העסק אותו הוא הולך למתג ואילו השני: חיפוש אחר רפרנסים שיעזרו לו בהמשך כמקור השראה ליצירה המקורית שלו ללקוח.

העמקת הידע אודות תחום העסק אותו המעצב הולך למתג מאפשרת למעצב להוסיף לעצמו ידע שיוכל לתרגם אותו בשלב העיצוב לאלמנטים בשפה הגרפית של המותג. לימוד מאפייני תחום העסק יחשוף את המעצב לכלים אופייניים, צבעים, צורות וכד’ ובנוסף, יאפשר למעצב להישאר רלוונטי בתחום העסק אותו הוא הולך למתג שכן שפת המותג תעבוד טוב כשההקשרים בין צורה צבע ואות יהיו קוהרנטים לנושא היצירה.

בהמשך לשלב המחקר, חיפוש אחר רפרנסים יאפשר למעצב לגבש לעצמו קו עיצובי שיוכל לבדל ולמצב את המותג ביחס למתחרים. על המעצב ליצור לוגו שמצד אחד ידבר את השפה המקובלת בתחום העיסוק ומצד שני יהיה חייב להיות מבודל כלומר שונה ומקורי, כזה שיוכלו לזהות במהירות ובקלות ושאינו יזכיר בטעות את המתחרים. 

בהנחה שמעצבים נוספים כבר עיצבו לוגו הקשור לתחום העיסוק שאתם רוצים לעצב עבורו ושהם חיפשו רפרנסים פחות או יותר באותם אתרי אינטרנט, על המעצב ליצור אפיק חיפוש מקביל שיוכל לקבל ממנו מקור השראה חדש וייחודי לכן אני ממליץ לחפש ולחפור בעמודים הפנימיים בגוגל ובאתרי השראה אחרים כולל בשפות אחרות מאנגלית ועברית.
לשם כך ניתן להיעזר בתוכנת התרגום של גוגל. פשוט להקליד את המילים הרלוונטיות ולתרגם לשפות אחרות מלבד עברית או אנגלית. אי שם עמוק בתוך העמודים מסתתרים להם "ממתקים" נפלאים שאני בטוח שהמתחרים שלכם לא חשבו שיוכלו לשאוב מהם השראה.

למרות שלוגו ומיתוג הם תוצרים תלויי תרבות ומיקום גיאוגרפי, חיפוש השראה בשפות שונות יוכלו להעניק מקור השראה ללוגו מקורי וייחודי כזה שיהווה בעצמו מקור השראה לאחרים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.