לוגו מייצג ומתמצת את ערכי המותג באמצעות סמל. הוא צריך להיות זכיר וכזה היכול לעשות חיבור רגשי ומיידי. הרבה פעמים הוא יהיה הגורם בגללו לקוח פוטנציאלי יחליט להשתמש בשירות או לרכוש את המוצר. לוגו שמייצג את המותג בצורה הטובה ביותר, הוא כזה המבודל ממתחרים, ממוצב בצורה מדוייקת לפלח שוק רצוי ומקורי.  

אני נוהג לחלק את סוגי הלוגו לשלושה חלקים: לוגו המתבסס על סמל, לוגו המתבסס על טיפוגרפיה ולוגו המשלב בין השניים. לא ניתן להצביע על צורת לוגו מוצלחת יותר מהאחרת שכן צורת הלוגו מתבססת על טעם והעדפה אישית של המעצב, של הלקוח, השילוב בין השניים ומה הכי נכון לעשות למען הצלחת הפרוייקט. 

מעצב מפתח עם השנים סגנון עבודה ועיצוב אשר מזוהים עימו. הנחת היסוד היא שלקוח פונה למעצב גרפי המועדף עליו לאחר שצפה בתיק העבודות של האחרון ומתוך התרשמות מפרוייקטים קודמים, מצא שאותו מעצב כנראה עונה על טעמו האישי.

עם זאת, חשוב שיבוצע איפיון מדוייק של העסק אותו הולכים למתג. זאת, על מנת שיהיה בסיס נתונים רחב כדי להחליט ולקבוע איזה סוג לוגו הכי נכון לעצב. על הלוגו בסופו של דבר לתת תחושה של שלמות ודיוק שכן על כתפיו אחריות רבה לנראות המותג.

לוגו המבוסס על סמל יכול להיות פיגורטיבי או מופשט. עם זאת, חשוב להתאים בצורה מדוייקת את הפונטים, שכן הלוגו אמנם מורכב משתי יחידות (סמל ואות) אבל חייב לתת את התחושה של יחידה אחת שלימה. לדוגמה:

התפתחויות - מרכז התפתחות לילדים

לוגו המבוסס על טיפוגרפיה יכול לברוא צורות מתוך האותיות, שכן הוא מבוסס על צורת האות ושם המותג. הקישוט או שינוי האות יכול להיות פיגורטיבי או מופשט אבל גם בסוג זה על הלוגו להיות קוהרנטי בכל חלקיו. לדוגמה:


לוגו המבוסס על סמל וטיפוגרפיה משלב בין השניים, מאפשר שינוי משחק ויצירה באותיות יחד עם הסמל. סוג לוגו זה מורכב ליצירה שכן הוא מתחשב באלמנטים רבים מהקודמים שצריכים בסוף התהליך להיות צורה אחת המהווה את הלוגו. לדוגמה:
 
קהינה - אופנה ספורטיבית

השיטה שלי כמעצב הוא להציג עבור הלקוח שלושה כיוונים שונים לבחירה. כדי להגיע למניפת אפשרויות רחבה שכזו, אני עורך ראיון מקיף בשלב איסוף המידע ומבקש מהלקוח רפרנסים המועדפים עליו. בתוך כך אני יכול כבר בשלב זה להתרשם לאיזה כיוון הלקוח רוצה לכוון אותי בפרוייקט. 

לסיכום

אין למעשה תשובה מוחלטת לשאלה כיצד ניתן לעצב את הלוגו הטוב ביותר עבור הלקוחות. יחד עם זאת, עיצוב מקצועי תלוי בחבירתם של שלל אלמנטים כגון כשרונו של המעצב, ניסיונו, הצבע, הטיפוגרפיה השראה וכיוצ"ב, לכדי צורת לוגו ייחודית, מקורית, אשר מותאמת בצורה מקסימלית ללקוח.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.