במרחב האינטרנט קיימים היום מספר סוגי אתרים שכל אחד מהם בא לענות על צורך מסויים כגון אתרי מכירות, אתרי מידע, אתרי קטלוג, אתרי תדמית וכיוצ״ב. 

במאמר זה נתמקד בנוסחה לאתרי תדמית מנצחים עבור עסקים קטנים שתאפשר לכל בעל עסק למנף את השירות, המוצר או העסק מול לקוחותיו, להניעם לפעולה ולמקסם את האפיק השיווקי באמצעות אתר האינטרנט. 

לפני הכל כדאי לדעת מה זה בכלל אתר תדמיתי ולבדוק אם הוא מתאים לפעילותך ברשת ועונה לצרכיך. 

מה ההגדרה לאתר תדמיתי?

הגדרה המקובלת בפני אנשי המקצוע לאתר תדמיתי עבור עסקים קטנים אם ננסה לבסביר בפשטות - כרטיס ביקור מורחב ושכך הוא לרוב יכלול מספר עמודים מצומצם כדי לענות על הצורך בהצגה מהירה וחווייתית של המותג.

אפשר שאתר תדמיתי לעסק קטן יופיע עם עמודים כגון עמוד בית, אודות, עמוד מוצר או אלבום ועמוד צור קשר בלבד, אולם בעידן האתרים הרספונסיבים כבר די שכיח למצוא אתרים בעלי עמוד אחד ארוך נגלל שנותן מענה מדוייק ומניע לפעולה לא פחות מאתר בעל מספר עמודים.

חשוב להבין שגם לעסקים בינוניים וגדולים ניתן לבנות ולעצב אתרים תדמיתיים אך לרוב הם יהיו שונים בהקפם וגודלם מאתר תדמיתי לעסק קטן, עם זאת תמיד מבנה האתר התדמיתי יכלול את העמודים שרצוי שיהיו ושציינתי בפסקה הקודמת.

בנוסף לטקסטים המופיעים בו אתר תדמיתי חייב להיות מעוצב בצורה מקצועית, אטרקטיבית ומושכת לעין שכן תפקידו להעביר במהירות מרגע שנכנסים אליו את חווית השירות של העסק או המותג. את זה נעשה באמצעות הוספת תמונות וטקסטורות המשקפות את חווית העסק בצורה המקסימלית ביותר. 

המידע באתר תדמיתי בתוכו חייב להיות נגיש ומהיר להבנה וכדי להניע לפעולה את הגולש ליצור קשר מומלץ מאוד לשזור טופס מקוצר ליצירת קשר מיידי שיופיע בנקודות אסטרטגיות כדי ללכוד את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי ולמנוע ממנו התמהמהות מיותרת והתלבטות שבסופה תוביל אותו לוותר וצאת מהאתר ללא שביצע את הפעולה שרצינו שיעשה.

למי מתאים אתר תדמיתי והאם כל עסק חייב שיהיה לו אחד כזה?

אתר תדמיתי מתאים לכל עסק באשר הוא. עסקים קטנים, בינוניים וגדולים כשההבדל בינהם יהיה כפי שכבר צויין בהקף ובגודל האתר. שלא כמו בעבר, כל עסק באשר הוא חייב שיהיה לו אתר שיוכל לתאר אותו ואת מהותו שכן, גלישה וחיפוש אחר שירותים במיוחד עסקים הנשענים על לקוחות שמגיעים מפה לאוזן הפך להיות רפלקס מותנה. לקוח שמעוניין בשירותים יודע היום לעשות מחקר מקדים. עסק שלא יהיה לו אתר שיוכל לתת מידע מקדים אודותיו עלול לעורר חשד אצל הלקוח ולפיכך לוותר על שירותיו.

מהי נוסחת חמשת הנקודות לאתר תדמיתי מצליח?

נוסחת חמשת הנקודות לאתר מצליח היא פשוטה ועם זאת הכרחית. אתר שיעוצב לפי העקרונות הללו יהיה עם
בסיס מספיק כדי לפעול מול הלקוחות הפוטנציאלים שלו. להלן נוסחת חמש הנקודות לאתר תדמיתי מצליח:
 

1.עיצוב מוקפד, מקצועי ונקי בהתאם לרוח המותג.

2.מבנה מניע לפעולה משולב טפסי יצירת קשר ואיסוף כתובות לניוזלטר.

3.טסקטים מדוייקים המתארים את רוח המותג והשירות או המוצר המוצעים בו.

4.שילוב תמונות איכותיות ואלבומים.

5.שיוך דומיין יחודי לאתר על שם העסק או המותג.

לסיכום

כיום, חשיבותו של אתר תדמיתי לא מוטל בספק כאפיק שיווקי לכל העסקים באשר הם, מקטנים ועד גדולים. להיות עם אתר אינטרנט אשר מעביר את חווית השירות הוא תנאי הכרחי ליצירת הקשר והאמון הראשוני עם הלקוח שבאופן אינסטקטיבי חוקר ובודק לפני הרכישה אודות טיב המוצר או השירות אותם הוא מחפש. אתר תדמיתי שנבנה ועוצב בצורה מקצועית יתרום בסופו של דבר גם לגידול במספר הלקוחות שיפנו ימליצו עליכם לשאר העולם. 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.