גרפיקה איכותית נשענת במידה רבה על קוגניציה והבנת המרקם הרגשי של העיצוב בנפשו של האדם. במילים אחרות, לא מספיק לעצב בצבעים וצורות יפות, צריך שלעיצוב תהיה גם הצדקה וסיבה להנעת הלקוח או הצופה לפעולה וזה דבר הדורש לימוד וידע. 

שואלים אותי לא מעט מעצבים, כיצד ניתן לזהות עיצוב גרפי איכותי? האם זה ניתן למדידה?

אני מוכרח להודות שהתשובה לשאלה זו היא מעט מורכבת וחמקמקה, שכן יופי וטעם אישי הם אובייקטיבים בסופו של דבר, עם זאת, בשל קשר מובן בין עיצוב גרפי לשיווק, בבואנו לבחון שאלות אלו, ניתן כיום לבסס את התשובה על מידעים שיווקיים מחקריים, סקרים וכיוצ״ב. 

גרפיקה איכותית מיישבת את הדעת והנפש מבלי הצורך לנפק הסבר בקול רם ועם זאת היא יושבת על יסודות מוצקים של ידע וניסיון נצבר. כלל ברזל הוא שעיצוב מקצועי לא צריך הרבה הסברים.

הקומפוזיציה ייושבת בצורה מדוייקת ומקיימת בין האלמנטים מתח נכון בינהם, הצבעים מתאימים לנושא העיצוב, האותיות משלימות את הקווים ואולי הכי חשוב הלקוח מרוצה וגא בתוצאה. 

גרפיקה איכותית נמדדת במידת המקוריות והמחשבה שעומדת מאחוריה, היא תוצאה של איפיון מדוייק שנעשה עבור הלקוח, היא מדברת בשפת העיצוב את הנושא המעוצב ועם זאת היא מקורית ומבודלת. היא משרה ביטחון גם אצל הלקוח וגם אצל קהל היעד. גרפיקה איכותית לא מאפשרת לעיצוב להיעשות בהסח הדעת אלא עם כוונה ברורה. לא מדובר בכך שאלמנטים לא יכולים להיות מונחים רנדומלית במרחב העיצוב כחלק מהעיצוב, אלא שגם מאחורי המיקריות צריכה לעמוד כוונה ברורה שמטרה להניעה לפעולה. 

כדי לעצב גרפיקה איכותית צריך ללמוד, לדעת ולהכיר את יכולת ההשפעה של צבעים, טיפוגרפיה וצורניות. לעצב מבלי להכיר את השילוב בין העולמות המרכיבים את העיצוב כמוהו כילד המתקשה לבחור צעצוע בחנות צעצועים גדולה. 

גרפיקה איכותית צריכה להיות נקיה גם אם היא רועשת, מניעה גם עם היא מינימליסטית ומעל לכל היא חייבת להיות מנומקת. לדידי, אם לא ניתן לנמק את העיצוב בסיבה ומסובב קיימת כאן בעיה שמקורה באחד משלבי העיצוב, אם באיפיון, אם בהכרת תחום העיצוב וכיוצ״ב. אני טוען שגרפיקה מיקרית, מקושקשת ולא ברורה כמוה כגיבוב משפטים ומילים לא מובנות ואם אף אחד לא מבין אז איך אפשר לצפות שזה יעבוד?   

לסיכום.

גרפיקה איכותית חייבת להישען על ניסיון מוכח בכל הנוגע לצבעים וצורות (לדוגמה, ירוק פסטל מרגיע, סגול צבע מיסטי וכד’). מעצב מקצועי חייב ללמוד ולדעת איך השילוב של כל האלמנטים השונים בעיצוב מתחברים לכדי יצירה שלימה וקוהרנטית וכיצד הם פועלים על נפשו של האדם כדי להניעו לפעולה וזה כאמור דורש לימוד, אימון וניסיון.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.