קרה לא פעם שפנה אלי לקוח בבקשת לעצב עבורו פלייר כשכוונתו היתה בצורך בעיצוב ברושור וגם להיפך. לרוב ישנו בלבול בין הברושור לפלייר וכאן המקום לעשות קצת סדר בבלאגן.

ברושור הינו אחד ממוצרי הקד״מ בתהליך המיתוג המאגם בתוכו את שפת המיתוג בצורה רחבה ושלמה יותר מאשר כרטיס ביקור. במוצר זה ניתן להביא לידי ביטוי את הצבע הצורה והאות לכדי הרמוניה המאפשרים צריבה תודעתית והשארת רושם ומידע ראשוני אודות המותג, עיסוקו וסוג השירות שהוא נותן. ברושור יכול להיות מעוצב ובנוי בגדלים וצורות שונות, עם קפלים וקיפולים כיד הדימיון ובהתאם לשפה המיתוגית של העסק. 

לעומתו, פלייר הינו עמוד אחד מודפס בצד אוחד או בששני צידיו ובו מידע שלרוב יהיה מבצע מיוחד, או כל מידע המוגבל בזמן ובכמות טקסטואלית. הפלייר ילווה עם תמונה המתארת את המוצר או המבצע ובטקסט יצויין מידע כללי על העבק או השירות, פרטי יצירת קשר וכיוצ״ב. בגלל גודלו והשטח המוגבל שלו להצבת טקסט ותמונות הוא חייב להיות מאוד מדוייק וברור. לרוב, נהוג להדפיס פלייר בסטנדרט גודל a5 על אף שאפשר גם בגדלים אחרים, אך אז זה הופך את המוצר ביחס עלות תועלת ללא כדאי. 

ברושור לעומת פלייר, לרוב יהיה בעל מבנה מורכב יותר עם כנפיים נפתחות או קיפולים מיוחדים והוא בא לתת מענה תדמיתי אודות העסק או השירות.

איכות ועובי הדף כמו גם ההשבחות שניתן לבצע ייקרו את מחיר העיצוב וההדפסה אך מאפשרות זמן ״חיי מדף״ ארוכים יותר. המידע המובא בפלייר בד״כ יהיה אודות המותג, תועלותיו וערכיו, כמו גם אפשרויות יצירת קשר ומתן מענה לשירות לקוחות במידה וקיים.

גם בפלייר וגם בברושור ניתן לשלב כאמור טקסטים משולבים עם תמונות, כשהדגש כמו גם ההבדל בין שני המוצרים הוא בפונקציונליות שלהם. 

נתון אחד שמשותף לשני התוצרים ועליהם צריך לתת דגש רב הוא הטקסט המנוסח בצורה מדוייקת ומכוונת מטרה, אם במכירה וקידום מוצר ואם בהצגה תדמיתית של המותג. 

ניתן לדמות פלייר וברושור כמו לפרסומת בטלוויזיה והשלט שמחזיקה היד. במידה והפרסומת לא תהיה אטרקטיבית מספיק בפחות משתי שניות ימצה הצופה משנה את הערוץ לצפייה בערוץ אחר. כך גם בפלייר וברושור. ככל שהעיצוב יהיה אטרקטיבי ומקצועי, מדוייק בניסוח שלו, עם מצגת תמונות איכותיות, לא מפוקסלות ומותאמות לטקסט, כך יחס העלות תועלת שלהם יגדל ויאפשר להצדיק את ההוצאה והשקעה בהם.

כמו בכל דבר גם בעיצוב פלייר וברושור מקצועיים צריך ניסיון. לדעת כמה טקסט ניתן להכניס, שילוב האלמנטים על שטח נתון ןהקומפוזיה בינהם שתעשה את העבודה כמה שיותר טוב ותניע את הלקוח הפוטנציאלי ליצור קשר. בשל ההוצאה הגבוהה, אם כבר הוחלט לעצב ולקדם תדמיתית את העסק כדאי שזה יעשה בצורה המקצועית ביותר שכן תוצעה עלובה, מטושטשת, עמוסה ומבולבלת כמוהה כמו לזרוק את הכסף על קרן הצבי.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.