המרחב האינטרנט עמוס במידע רב ואינסופי כמעט. מתקיימים בתוכו מליאירדי אתרים בנושאים מגוונים ולכל אחד מהם רב המבחר והתחרות על תשומת לבו של הגולש.  

עסקים שיש להם אתרי אינטרנט סביר להניח שיפרסמו בו את מכלול השירותים והמוצרים  המועניקים על ידם. הם קרוב לוודאי גם יהיו מעוצבים בגרפיקה אשר תשלב בין טקטסים רלוונטים לתמונות, או איורים ואולי אפילו גם אנימציה וסרטוני תדמית. התוצאה תהיה אתר אינטרנט שיתן מידע כולל וכללי על החברה ודרכים ליצירת קשר עמה. 

אין ספק שאתר אינטרנט הוא כלי תדמיתי ממדרגה ראשונה. חשוב שיהיה קיים בעבור כל עסק אך לא פחות חשוב שישמש גם ככלי עבודה וכאן הוא עלול להוות מכשלה בעניין לעסקים אשר רוצים לא רק להציג עצמם תדמיתית אלא גם רוצים למכור ולפרסם את מרכולתם. 

כדי לאפשר לבעלי עסקים ליצור מרחב אינטרנטי בפרסום ממוקד כמו מבצע מיוחד, מוצרים, שירותים חדשים וכיוצ״ב נולד כלי שיווקי שנקרא עמוד נחיתה. 

להבדיל מאתר אינטרנט תדמיתי אשר מפרסם את מכלול השירותים והמוצרים שיש לעסק להציע, עמוד נחיתה הוא עמוד פרסומי ממוקד ותפקידו להניע לפעולה ולקדם סגירת עסקה עם לקוחות פוטנציאלים.


 

על אף שהמקובל הוא שלעסקים יש אתר אינטרנט מרכזי אחד, עמודי נחיתה ניתן לפרסם ללא הגבלה כשכל אחד מהם יכול להציע שירות אחר, מבצעים, מוצרים  וכיוצ״ב תחת אותו מותג.

ניתן אף לפרסם כמה עמודי נחיתה לאותו מוצר או שירות כדי לאפשר לבעל עסק לבחון מול קהל הלקוחות הפוטנציאלי איזה ניסוח טקסטואלי או עיצובי עבד טוב יותר בשבילו ולהשתמש במידע הזה לפרסומים עתידיים. לדוגמה: אם מוצר מסויים בא בשלל צבעים או טקסטורות, אפשר יהיה לפלח הפרסום לקהל אשר אפיונו מגדרי (נשי וגברי) ולשלב בגרפיקה מתאימה גם מוטיבים מתאימים.

עמוד נחיתה מקצועי אמור לאפשר ללקוח פוטנציאלי ברגע שנכנס לעמוד להיחשף לשאלה או דילמה שהוא מתמודד עמה ומיד אח״כ להציג בפניו את הפתרון לאותה דילמה בשילוב טופס יצירת קשר קצר. מבנה טקסטואלי וגרפי של עמוד נחיתה טוב הוא נושא מרכזי בפני עצמו ועל כך אכתוב באחד הפוסטים הבאים. 

חשוב לציין שכמו כל פעולה שיווקית, המראה הגרפי הכללי והנוכחות המיתוגית תופסים את תשומת הלב הרבה לפני התוכן (שכבודו במקומו מונח) ושכך חשוב לתת ולשים את הדגש על עיצוב מקצועי של עמוד הנחיתה. במילים אחרות, לא מספיק רק להציג טקסטואלית את המוצר או השירות, אלא חשוב בנוסף שהגרפיקה תהיה מקצועית ותשקף את תחושת החוויה של המותג במדוייק. 

כיום, קיימות מערכות רבות לבניית עמודי נחיתה, שהן בכללותן לא שונות ממערכות לניהול אתרי בית שבוודאי לרובכם כבר יצא להיתקל בהם. לרוב מערכות אלו תהיינה מערכות wysiwyg בעלויות משתנות וכמו כל דבר ועניין גם כאן כדאי לעשות סקר שוק ולבחור את המתאים ביותר.  


לסיכום,
עמודי נחיתה הם הכוכבים הבולטים כיום בעולם השיווק האינטרנטי. נחשפים אליהם בכל צעד ושעל בפייסבוק ובגוגל ועם עיצוב נכון ומבנה מדוייק יכולים לשרת כל עסק באשר הוא קטן כגדול בצורה מדהימה. 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.