סיימת בשעה טובה למתג את העסק, הגיע הזמן ליישם את השפה המיתוגית על מוצרי קד״מ שונים כדי שאלו יוכלו לשווק את העסק בצורה הטובה ביותר.

אחד התוצרים החשובים ביותר בתהליך המיתוג הוא הכנת כרטיס הביקור שיוכל להישלף ברגע הנכון ויאפשר בצורה היעילה ביותר ליצור קשר.

לא פעם שואלים אותי לקוחות אם לא תם זמנו של כרטיס הביקור המודפס עם עלייתם ונגישותם של הסמארטפונים. אני מסכים עם הטענה שמעמדו של כרטיס הביקור המודפס קצת נדחק אך עובדתית הוא רחוק מלסיים את תפקידו כיוון שעוד לא המציאו תחליף לתחושת המגע הפיסי של הכרטיס המודפס והרושם שהוא יוצר וכל עוד ישנה לחיצת יד במפגשים עסקיים בין בני אדם, הוא ישנה חשיבות לנוכחותו.

כרטיס ביקור מסמל במידת מה את המיידיות והנגישות הבלתי אמצעית עם המותג ללא תיווך של גורם טכנולוגי זה או אחר על אף שבנוגע לסוגיית האקולוגיות של הכרטיס המודפס יהיו מי שיטענו שהכף נוטה לטובת הסמארטפון אבל זה כבר נושא לדיון נפרד. 

על אף גודלו של כרטיס הביקור בעיצוב הכרטיס ישנה הזדמנות נפלאה לכל מעצב לבחון את היכולת היצירתית שלו לצאת מהקופסה ולהתאים עיצוב מקורי ממותג ובלתי נשכח. כרטיס ביקור יכול כאמור להגיע בשלל צורות, צבעים וחומרים וככל שיהיה מקורי יותר כן ישרת נאמנה את הלקוח בצורה טובה יותר עם זאת כדאי לקחת בחשבון כמה כללי אצבע שאם נדבוק בהם נוכל בכך להרוויח יתרון בולט על פני המתחרים. 

כרטיס ביקור סטנדרטי מגיע בגודל של 5 ס״מ על 9 ס״מ ולו מהסיבה שהוא חייב להיות מותאם ככל האפשר לכיס ארנק סטנדרטי. כרטיס גדול מידי לא יהיה נוח לאיפסון וכרטיס קטן מידי יאלץ את הקטנת הכיתוב על גביו מה שיהפוך אותו גם כן לאמצעי לא נוח לשימוש. לכן, מומלץ שכרטיס הביקור יהיה מוגבל בגודלו.

כרטיס ביקור - קהינה מותג הלבשה ספורטיבי

 

אחד היתרונות של כרטיס הביקור הוא כאמור במיידיות פרטי יצירת הקשר, אז מבחינת התוכן הכתוב עליו מומלץ ביותר לצמצם את פרטי יצירת הקשר למינימום ההכרחי ולחפש את האיזון בין העיצוב לתוכן. 

במהלך השנים ניתקלתי בלא מעט טעויות שנעשו בעיצוב כרטיס הביקור. הניסיון להכניס את כל תיאור העסק לפרטיו ואת כל אפשרויות יצירת הקשר הקיימים כיום בנוסף לסלוגן, לוגו ומשפט מוטו מעמיסים וגורמים ללקוח הפוטנציאלי לדחות עד כדי הימנעות מליצור קשר. לשם כך קיימת האפשרות לעצב ברושור, קטלוג, פולדר עם אינסרטים ממותגים וכיוצ״ב. בכרטיס הביקור חשוב שיופיע השם, טלפון מייל, כתובת אתר אם יש ולוגו. כל השראר פשוט מיותר ועושה את ההפך מהרצוי. 

לסיכום,

כרטיס ביקור יכול להיות מקורי או סטנדרטי ובלבד שיהיה מתומצת, ברור ונגיש. הוא מהווה כלי שיווקי בעל עצמה ויכול להותיר רושם גדול אצל הלקוחות הפוטנציאלים. כדאי ומומלץ להשקיע במקוריות שלו ולראות את ההוצאה הכספית כהשקעה שתחזיר את עצמה. 

אני תמיד נוהג לומר ללקוחותי ש 1000 כרטיסי ביקור מפוזרים זה בבחינת 1000 לקוחות פוטנציאליים שכבר יודעים משהו עליהם ועל מה שיש להם להציע. כרטיס ביקור הוא בבחינת שלח לחמך על פני המים לעולם אינכם יודעים לאן יתגלגל ומי יאחז בו בדיוק בזמן הכי נכון עבורו ליצור עמכם קשר וכשזה יקרה כדאי מאוד שהוא יתקל בכרטיס שיותיר עליו רושם ראשוני חיובי ביותר.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.