שילוט חוצות הינו כלי פרסומי רב עוצמה בחשיפה לקהל לקוחות גדול בפרקי זמן קצרים יחסית. עם זאת כדי שזה יהיה אפקטיבי ויתן יחס עלות תועלת מקסימלית יש כמה אספקטים שצריך לקחת בחשבון לפני ובתוך תהליך העיצוב.

כשמעצבים פרסומת חוצות כדאי לקחת בחשבון שהסבירות שהפרסום יוצב על אם הדרך או במקומות שאין יותר מידי זמן להתעכב ולהתעמק בתוכן הוא גבוה ובשל כך המידע הפרסומי חייב להיות מהיר וקולע. זה לא המקום לפרוש אג'נדות ולכתוב מגילות שכן, מטבע הדברים לא יהיה מי שיקרא את זה...שילוט חוצות אפשר לדמות לפרסומת בטלוויזיה - מסר קצר שמועבר בפרק זמן קצר, תוך כדי נסיעה או עמידה ברמזור.

כדי להפיק את המקסימום מפרסום חוצות ריכזתי כמה כללי ברזל שחשוב לקחת בחשבון כשמעצבים פרוייקט שכזה. המידע המובא מומלץ גם למעצבים ולא פחות גם ללקוחות שחשקה נפשם בשילוט מדוגם בחוצות העיר.

1.בעיצוב שילוט חוצות שימו דגש על אימג' מנצח קליט ומספיק גדול ברור ואיכותי.

2.הצמידו לאימג' משפט/סלוגן באותיות בולד. המשפט צריך להיות עם מסר קצר וקליט המתקשר באופו ישיר וברור לאימג' שנמצא לידו.

3.והיה אם השילוט מוצב ליד רמזור, צאו מתוך נקודת הנחה שלנהג שנחשף למידע אין מספיק זמן או יכולת לרשום פרטים ליצירת קשר ובשל כך יתכן ומה שהוא יעשה זה לצלם את השלט או לזכור את המסר העיקרי בלבד.

העדיפו להציב מספר טלפון ולוגו מספיק בולטים כדי שתהיה ללקוח הפוטנציאלי תהיה דרך לזכור אתכם ולחזור אל המידע שעניין אותו מאוחר יותר.

4.המליצו ללקוח להעלות את פרטי הפרסום לאתר האינטרנט שלו לטובת מי שנחשף לפרסום ולא הספיק לקחת פרטים. כך הוא יוכל למקסם את הפרסום כמה שיותר ויקבל תמורה טובה יותר בעבור ההוצאה.

5.המליצו ללקוח להמעיט כמה שיותר בטקסט, הוא לא נחוץ בפרסום חוצות המופיע בצידי הכביש.

6.השתמשו בצבעוניות בעלת קונטרסטיות (ניגודיות) גבוהה. זכרו שהשלט חייב לבלוט בסביבה שבה הוא נמצא. לעיתים הוא יהיה לצד שלטים נוספים, לעיתים הוא יהיה בסביבה עם גירויים נוספים כגון שלטים אחרים. על השלט שתעצבו לבלוט ולמשוך תשומת לב כמה שיותר על מנת שהוא יהיה יעיל.

7.הקפידו לקחת מידות מדוייקות של שטח השלט, ובקשו מידע לשטח האפקטיבי של הגרפיקה כדי שתוכלו לדעת מה יכול להיחתך בשלב ההדבקה ואינו רלוונטי. זה מאוד מתסכל לגלות שטקסטים וגרפיקה שהצבתם נחתכו בהצבת השלט על מתקן השילוט.

8.הקפידו להשתמש באימג'ים איכותייים ומותאמים לגודל השלט. זכרו רק גרפיקה וקטורית יכולה 'להימתח' לגדלים אינסופיים. במידה ויש לכם ספק בנוגע לתמונה מצולמת התייעצו עם בית הדפוס לגבי האיכות והגודל. הם ישמחו לעזור לכם בעניין.

9.בררו היכן השילוט הולך להיות מוצב זה יכול להשפיע על החלטות שונות בעיצוב. שאלו אם השילוט מואר בשעות החשיכה או לא? האם הוא בסביבת הולכי רגל או רכבים נוסעים על אם הדרך? האם המיקום בסביבה מוארת? מהו סוג הקהל שהולך להיחשף אליו? ילדים, זקנים וכיוצ״ב? האם ישנם שלטים נוספים ליד השלט שאתם הולכים לעצב? האם המיקום של השלט גבוה או נמוך? וכיוצ״ב...

הקפדה על כללי העיצוב בשילוט חוצות תבטיח לכם וללקוחותיכם תוצר עיצובי מקצועי שיתן יחס עלות תועלת גבוהים ובכך תיבחן עיקר ההצלחה בקמפיין הפרסומי


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.